Pływanie jest jednym z najzdrowszych sportów i niezależnie od wieku można uprawiać tę dyscyplinę. Woda to zupełnie odmienne środowisko niż powietrze. Zajęcia na basenie są  korzystną formą ruchu dla młodego organizmu a zarazem najmniej urazową.  Pływanie uprawiane racjonalnie przynosi wiele korzyści. Pełni funkcję między innymi: zdrowotną, kompensacyjno-korekcyjną i rekreacyjną. Uprawianie pływania angażuje cały aparat ruchowy człowieka. Pozycja pozioma zwalnia pływaka od potrzeby utrzymania równowagi a zatem i napięć mięśni niezbędnych dla utrzymania postawy pionowej.


Pływanie wpływa bowiem pozytywnie zarówno na nasze ciało, jak i na umysł. Dzięki pływaniu dbamy o nasze zdrowie. Ma ono ogólnorozwojowe oddziaływanie na nasze mięśnie, ponieważ wszystkie ich grupy są wzmacniane. Z pływania dużo korzyści czerpie nie tylko nasz układ mięśniowy, ale tez i stawy. Przebywając w wodzie są one odciążone. Wszelkie dolegliwości stawowe oraz problemy motoryczne mogą zostać zminimalizowane poprzez regularne pływanie. Podczas pływania wykonujemy tylko ruchy naturalne, stąd ryzyko wystąpienia kontuzji jest niemal zerowe. Jedynie zawodowi pływacy muszą się z nim liczyć. jeśli potrafimy pływać różnymi stylami, warto korzystać z tej umiejętności. Poszczególne style w różny sposób oddziałują na nasze ciało, wtedy ogólnorozwojowy charakter pływania zostanie zintensyfikowany.


Mimo wieloletnich starań instruktorów i działaczy sportowych blisko połowa dzieci i młodzieży oraz większość osób dorosłych w Polsce nie umie pływać. W wielu regionach kraju sytuacja ta jest szczególnie niepokojąca i stanowi jedną z głównych przyczyn wysokiego wskaźnika utonięć. W czasie ostatnich lat liczba wypadków utonięć przekraczała średnio ponad 1000 osób rocznie. Najliczniejszą grupę w tej tragicznej statystyce, bo około 50 procent wszystkich wypadków, stanowią dzieci i młodzież.
Pływanie to bardzo istotna umiejętność dlatego już od wczesnych lat powinniście zainwestować w to by wasze dziecko nauczyło się pływać. Naukę pływania można rozpocząć już w wieku przedszkolnym. Ważnym elementem w nauce pływania jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia.

Około 15 jednostek zajęć w wodzie wystarczy, aby nauczyć elementarnego pływania strzałką na brzuchu oraz strzałką na plecach i przepłynięcie odcinka 15 m. U niektórych dzieci występuje jednak wielki lęk przed wodą i etap nauki pływania wydłuża się. W takich sytuacjach zasadniczą rolę odgrywa instruktor aby oswoić dziecko z nowym otoczeniem i sprawić by dziecko poczuło się bezpiecznie oraz zaufało instruktorowi. Toteż oswajanie z wodą dziecka obawiającego się kontaktu z otwartą przestrzenią wodną wymaga wiele taktu i cierpliwości. Ważne by uczyć pływać pod okiem wykwalifikowanej kadry, gdyż złe nawyki jest trudniej wyeliminować niż nauczyć pływać od podstaw.


Prowadzimy zajęcia indywidualnie jak i grupowo. Ilość dzieci w grupie nie przekracza 6-8 osób.. Do każdego dziecka podchodzimy indywidualnie zapewniając komfort psychiczny aby w bezpieczny sposób przełamali wszelkie bariery związane z otoczeniem wody. 
Przy regularnym uczęszczaniu na zajęcia zapewniamy postępy oraz osiągnięcie celu jakim jest nauczanie twoją pociechę pływać.

  


„ Na Naukę Pływania nigdy nie jest za wcześnie ani za późno”
Kierując się tym pzesłaniem serdecznie Zapraszamy osoby dorosłe, które jeszcze nie zdążyły nauczyć się pływać oraz osoby pływające, które chcą doskonalić technikę pływania w wybranym stylu na kurs nauki oraz doskonalenia pływania.


Nie ma rzeczy niemożliwych,  i nie ma takiej rzeczy której nie da się nauczyć, musisz tylko uwierzyć w siebie i swoje możliwości. Nie pozwól  aby ominęła Cie taka przyjemność  jakim jest pływanie. Na zajęciach możesz nauczyć się pływania od podstaw, lub tez doskonalić swoje umiejętności pływackie pod wykwalifikowanym okiem. Instruktor odkryje u Ciebie pływanie na nowo, dzięki czemu będziesz mógł czerpać więcej korzyści z pływania, popracuje nad Twoją techniką, kondycją i zdrowiem.
Pływanie jest to jedna z niewielu form ruch która angażuje praktycznie wszystkie grupy mięśniowe co w znacznym stopniu wpływa na sylwetkę. Potwierdzają to liczne badania, że regularne wizyta na basenie to jeden z najlepszych sposobów na budowanie mięśni całego ciała,  które dodatkowo pracują w dużym  zakresie ruchu.
Dodatkowo pływanie wspomaga utrzymać właściwy poziom cholesterolu oraz tłuszczu we krwi.
Nie zastanawiaj się tylko wskakuj do wody. My Ci w tym pomożemy. Zadzwoń i zapisz się na kurs pływania już dziś.


Główną ideą akcji „Rodzinne pływanie” jest integracja rodzin oraz zachęcenie ich do wspólnego, aktywnego spędzania wolnego czasu. Ze względu iż posiadamy kilku instruktorów jesteśmy wstanie podczas tej samej godziny nauki pływania rodzicem jak i dzieckiem :) Twoje dziecko będzie poznawać swiat wody a Ty udoskonalisz swoją technikę pływacką.

 


W ostatnich latach obserwuje się coraz większe zastosowanie wody w leczeniu wad postawy. Na naszym obiekcie prowadzone są zajęcia z pływania korekcyjnego. Przeznaczone są dla dzieci i młodzieży u których zdiagnozowano wady postawy. Celem pływania korekcyjnego jest nie tylko nabranie umiejętności pływania przez kursanta ale również przez odpowiednio dobrany tok lekcji zahamowanie lub zlikwidowanie niektórych z patologicznych procesów.

Zajęcia ze względu na specyfikę ich prowadzenia odbywają się w grupach 1-osobowych tzn. zajęcia indywidualne. Jeżeli dziecko jeszcze nie potrafi pływać zaleca się, aby w pierwszej kolejności zapisać je na naukę pływania. Należy podkreślić, iż już w tym momencie woda wpływa korzystnie na proces korygowania wadliwej postawy ciała. Korygowanie wad postawy dzięki zajęciom na pływalni jest bardzo lubianą formą terapii. Pozwala ona łączyć przyjemność, jaką jest dla dziecka przebywanie w wodzie i doskonalenie umiejętności pływackich z oddziaływaniem terapeutycznym, którego dziecko - zaabsorbowane w wodzie może - nawet nie dostrzegać.

Dobór ćwiczeń w wodzie dla dziecka jest uzależniony od:

  • wieku dziecka
  • umiejętności pływackich
  • konkretnej wady postawy

Celem kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży z wadami postawy w zakresie pływania korekcyjnego jest stworzenie optymalnych warunków zapewniających:

  • korygowanie nieprawidłowego ułożenia poszczególnych segmentów ciała w warunkach obciążenia od ucisku osiowego
  • likwidowanie dystonii mięśniowej przez rozciąganie mięśni przykurczowych i wzmacnianie w pozycji skorygowanej mięśni osłabionych
  • rozciąganie przykurczonych tkanek miękkich
  • wyrabianie silnego gorsetu mięśniowego
  • doskonalenie koordynacji ruchowej
  • oddziaływanie na układ oddechowy przez zwiększenie ruchomości klatki piersiowej i pojemności życiowej płuc
  • zwiększenie ogólnej wydolności organizmu

Szczegółowe cele kształcenia:

  • przygotowanie organizmu do środowiska wodnego
  • wyposażenie dzieci w niezbędny zasób wiedzy z zakresu własnego rozwoju fizycznego
  • rozbudowanie gorsetu mięśniowego utrzymującego skorygowana postawę
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
  • wywołanie spontaniczności, radości i satysfakcji
  • wspieranie działań wzmacniających stan zdrowia fizycznego, psychicznego i społecznego
  • wdrażanie dzieci do samodyscyplinującej pracy
  • wytworzenie umiejętności i nawyku korzystania z pływalni
  • nabycie umiejętności współdziałania w grupie, akceptacji siebie i innych
  • nabycie umiejętności dostrzegania odchyleń od prawidłowej sylwetki oraz odchyleń funkcji układu krążenia i oddychania
  • zwiększenie umiejętności pływackich

Zadaniem pływania korekcyjnego jest:

  • doskonalenie sposobów pływackich takich, które oddziaływują w maksymalnym stopniu korekcyjnie
  • zwiększenie stopnia trudności pływackich ćwiczen korekcyjnych dla określonej grupy dyspanseryjnej
  • wykorzystanie środowiska wodnego na korekcje postawy ciała
  • Dzięki wyporowi hydrostatycznemu równoważy się siłę ciążenia, dzięki czemu dochodzi do odciążenia kręgosłupa, stawów nawet do 80%
  • Ciśnienie hydrostatyczne wykorzystuje się do korygowania wad klatki piersiowej, zwiększenia pojemności płuc i rozwoju mięśni klatki piersiowej
  • Lepkość i turbulencje a właściwie opory jakie powodują, odgrywają znaczący wpływ na kształtowanie czucia mięśniowego, zwiększanie ruchomości stawów oraz zwiększenie siły mięśniowej

Pływanie korekcyjne bazuje na ćwiczeniach:

  • zwiększających poczucie prawidłowej postawy
  • korygujących wadę poprzez przywrócenie odpowiedniej równowagi mięśniowej
  • oddechowych
  • elongacyjnych


Jeśli Twoje dziecko nauczyło się już pływać i chcesz aby osiągało sukces ważnym elementem jego działań jest trening pływacki. Aby Trening miał sens musi być odpowiednio skomponowany. Oczywistym i najważniejszym faktem osiągania dobrych wyników w pływaniu lub dotarcia do postawionego sobie celu jest systematyczność i regularność w zajęciach. W grupach pływających ważnym czynnikiem jest rywalizacja i trzeba się jej nauczyć.

Doskonalenie techniki realizujemy za pomocą  wprowadzania elementów pływania sportowego. Zwracamy głównie uwagę na następujące umiejętności: technikę ruchów, efektywność ruchów , sposób oddychania , koordynację ruchową.

Wprowadzamy nowe elementy: nawroty do poszczególnych technik pływackich, skok startowy.

W trakcie zajęć  zwiększamy ilość przepływanych przez uczestników dystansów oraz zmieniamy tempo pływania, dzięki czemu kształtujemy wytrzymałość pływacką, a tym samym możliwości kondycyjne Klientów.


Na potrzeby rekrutacji niektórych uczelni sportowych oraz służb publicznych proponujemy zajęcia przygotowujące uczestników do egzaminów wstępnych. Zajęcia przygotowujemy wyłącznie pod kątem zdawanych egzaminów aby zapewnić uczestnikom uzyskanie zadowalającego wyniku oraz rozwój zawodowy.

Ze względu iż posiadamy dużą wiedzę i umiejętności w ratownictwie wodnym przygotujemy Cię do uzyskania stopni Ratownika WOPR. Naszym celem będzie przygotować Cię do:

1) przepłynięcie dystansu 50 m kraulem ratunkowym i 50 m żabką ratunkową;

2) przepłynięcie dystansu 200 m sposobem dowolnym w czasie poniżej 5’;

3) zaprezentowanie pływackich umiejętności wg zadanego schematu:

  1. bezpieczne wejście do wody;
  2. unoszenie się na wodzie przez 1’;
  3. utrzymanie się na pow. wody przez 1’ używając rąk i nóg;
  4. utrzymanie się na pow. wody przez 1’ używając tylko rąk;
  5. utrzymanie się na pow. wody przez 1’ używając tylko nóg.
  6. UMIEJĘTNOŚCI RATOWNICZE:

1) Zademonstrowanie 3 sposobów bezpiecznego wejścia do wody;

2) Symulowana akcja ratownicza na dystansie 30m:

  1. przepłynięcie 15 m w stronę tonącego;
  2. w trakcie płynięcia po 7 m zanurkowanie na głębokość do 2m;
  3. podjęcie z dna i wydobycie na powierzchnię wody 1 krążka i ponowne pozostawienie go na dnie;
  4. dopłynięcie do tonącego;
  5. holowanie tonącego na dystansie 15m.

3) Zademonstrowanie podstawowych działań pierwszej pomocy w zdarzeniach: skaleczenia, krwotoki, urazy narządu ruchu, nadmierne oziębienie organizmu, udar słoneczny, poparzenie;

4) Zademonstrowanie dwóch chwytów i dwóch sposobów ewakuacji na lądzie;

5) Działania BLS wg poniższego schematu:

  1. a) ocena bezpieczeństwa własnego i zagrożonego (ocena potencjalnego zagrożenia dla ratownika i poszkodowanego);
  2. b) ocena przytomności (potrząśnięcie, zawołanie);
  3. c) zabezpieczenie pomocy (wołanie o pomoc);
  4. d) udrożnienie dróg oddechowych (odgięcie głowy do tyłu z uniesieniem żuchwy);
  5. e) ocena oddechu (wzrokiem, słuchem, czuciem w czasie 10’’ przy utrzymaniu drożności dróg oddechowych);
  6. f) wezwanie pomocy (sposoby wezwania pomocy);
  7. g) uciski klatki piersiowej (praktyczne zademonstrowanie skutecznych ucisków klatki piersiowej (siła i częstotliwość));
  8. h) oddechy ratownicze (praktyczne zademonstrowanie skutecznych oddechów ratowniczych (objętość i częstotliwość));
  9. i) stosunek uciśnięć do liczby oddechów (właściwy stosunek uciśnięć klatki piersiowej do liczby oddechów);
  10. j) kolejność postępowania (właściwa kolejność postępowania).

 


Uwaga od 1.09 rozpoczynamy zajęcia grupowe na basenie
ul. Leśmiana i Łęczycka .
Ze wzgledu na covid -19 przedstawiamy zasady korzystania z basenów .
- wszyscy wchodzący na basen muszą posiadać maseczki od momentu wejścia do budynku do momentu wejścia na niecke basenową ( korytarze , szatnie ) a rodzice podczas przebywania na balkonie.
- zalecamy by przychodzić 1 dziecko i 1 rodzic /opiekun.
- zalecamy by dzieci w szatniach w miarę możliwości przebierały się same.
- suszarki ogólnodostępne są wyłączone z użytkowania , należy posiadać swoją .
-prosimy nie wnosić na niecke basenową ręczników.
- na zajęcia przychodzimy nie wcześniej niż 15 min przed .
- przed 1 zajęciami Pani Bogusia będzie rozdawać umowy i regulamin, prosimy o zachowanie dystansu.
--na basenach prosimy stosować sie do poleceń obsługi basenu i trzymać dystans 1.5m
- sprzęt do pływania po każdych zajęciach oraz szatnie są dezynfekowane.
- zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia z dn 25.07.2020 r w niecce basenowej nie obowiązują limity osób uczęszających w zajęciach ani limity ilości osób na 1 tor plywacki.
Do Zobaczenia na zajęciach